Reklaam jalgratta kodarates ehk HYPERVSN tehnoloogia sünnilugu
Start-Up-ist globaalseks fenomeniks!
HYPERVSN ei sündinud üleöö, tehnoloogia arengusse läks palju tööd ja armastust, enne kui see saavutas ülemaailmse edu (eriti just jaekauplustes). LED-põhised hologrammseadmed töötas välja Kino-Mo kaasasutaja Kiryl Chykeyuk, 31-aastane, Oxfordi Ülikooli inseneri doktorikraadiga härra, kes sündis Valgevenes ja elab hetkel Londonis.
Chykeyuki teekond audiovisuaalse tööstuseni polnud sirgjooneline. Ta õppis meditsiiniliste 3D-kujutiste analüüsi, sealhulgas eri modaalsuste moodustumist ja kuidas inimaju töötleb ning analüüsib neid kujutisi. Tema sõnul kujuneski nendest õpingutest ajapikku HYPERVSN tehnoloogia ja teadmine, kuidas saab inimmõistust panna nägema 3D-projektsioone õhus hõljumas.
Kõik algas ühikatoas!
Kiryl asutas firma Kino-Mo koos lapsepõlvesõbra Art Stavenkaga 2012. aastal, Oxfordi ülikooli ühikatoas. Mõni kuu peale ettevõtte asutamist osalesid nad koos Briti TV show-s “Dragons Den” (Draakoni koobas), kus erinevad leiutajad esitlesid oma ideid äriekspertidele, et neilt rahastust saada. Duo tutvustas saates toodet, mis kuvab LED-idega reklaami jalgratta ratastes ning see pälvis investorite tähelepanu, mille tulemusena saadi “video-bike display” eest 110 500 dollari suurune investeering. Neile pakuti saate raames võimalust osa oma firmast maha müüa, kuid nad otsustasid sellest pakkumisest loobuda. Veel võitsid Kiryl ja Art esindatud tootega Cambridge Ülikooli ettevõtjate ja Shell LimeWire auhinna.
Aasta hiljem ehitati esimene HYPERVSN-i prototüüp. Chykeyuk-i sõnul nägid nad kohe uue toote võimekust ja potentsiaali, mille järel pühendati kogu oma pingutused üksnes HYPERVSN-i tehnoloogia arendamisele ning jäeti jalgratta kodarareklaamid kõrvale.
Rahastus Sir Richard Bransonilt ja Mark Cubanilt
2015. aastal võitis Kino-Mo oma esitlusega Richard Bransoni rahastatud võistluse start-up-ide kategoorias. Samal aastal andis firmale oma toetuse kõrge profiiliga USA investorist miljonär Mark Cuban. Firma kasvas turunõudlusega sammu pidamiseks välgukiirusel ja peab nüüdseks palgal üle 100 inimese. Nende meeskond koosneb tarkvara arendajatest, elektri- ja mehaanikainseneritest, disaineritest, kunstidirektoritest ning müügi- ja turundusinimestest. Ettevõte omab Euroopas kahte kontorit. Peakontor asub Londonis, kattes ametlike esindajatega ka Põhja-Ameerika ja Lõuna-Aasia turu.
Kiire kasv – 5 aastaga kasumisse!
Ainult viis aastat eksisteerinud firma on juba kasumis ja kogu vajalik investeering edasi arenemiseks on olemas. HYPERVSN on esindatud enam kui 50. riigis ning leiab enim rakendust jaesektoris. Chykeyuk ütleb, et USA-s ja UK-s läbi viidud case study-de põhjal kasvas vaateaknal HYPERVSN lahendust kasutanud brändide külastatavus 4-12%. Nende järgmiseks sammuks on 3D-kujutiste interaktiivseks muutmine liikumise- ja hääletuvastuse abil.
KNM Eestil on hea meel olla osa tehnoloogia eduloost ja innovatsioonist. Oleme uhkusega Euroopas üks kiiremini arenevaid partnereid, meie panus võrgustiku arengusse on suur ning just Eestist tänu KNM Eesti leidlikkusele arenevad välja püsilahendused, mida kasutavad ka teised partnerid üle maailma. Meie ambitsioon on suur, säilitame Baltikumis turuliidri positsiooni ning liigume samal ajal järk-järgult läbi jätkusuutliku laiendusmudeli ka kaugemale.
Koostatud Inavate APAC artikli põhjal: https://www.inavateapac.com/